torsdag 28 september 2017

Sommarblommor

Det är sällan jag ägnar mig åt sånt som ettåriga sommarblommor. Men jag brukar försöka markera vår uppfart, och grillkåtan, och vår ytterdörr genom att plantera nån klatschig sommarblomma på de ställena.
Makalös blomning i slutet av september!
I år har jag provat en småblommig pensé och det är fullständig succé. Jag köpte den redan i maj och så här fin har den alltså varit hela sommaren! Och är fortfarande, jag tog kortet för en kvart sedan, i slutat av september och den är SÅ vacker!
Infarten med vår stora lerkruka och skylten med Lappgetter på.
Så framöver blir det nog alltid småblommiga penséer i välkomstkrukorna. Det enda jag i övrigt kan önska är att dom är i en färg som verkligen "står ut". Som syns när man kör längs Forsnäs Byaväg.  Jag har analyserat de färger som förekommer bland våra vilda blommor och kommit fram till att illorange är färgen vi ska ha på välkomstblommorna. Det är en färg som inte finns nånstans häromkring i det vilda. Så nästa år blir det alltså  den bedårande och knalliga "Cats orange" från Impecta.
Vad tror ni om det?









Inga kommentarer: