måndag 19 februari 2018

Trädgårdsbok som influensa-litteratur.

Alltså, influensan slog ner hos oss. Alla i familjen har åkt dit de senaste tre veckorna. 😓 Jag blev ändå inte alls särskilt drabbad. Trots svår autoimmun sjukdom och urkasst immunförsvar, så klarade jag mig med bara hälften så lång konvalescens och faktiskt helt utan feberfrossa. 👍
Nu har jag kämpat mig upp på benen igen, men oj, så långtråkigt det var. Tur då att jag hade en nyinköpt trädgårdsbok att roa sig med! 😁 Och från en Lappländsk författare dessutom!
Det var så härligt och befriande att få läsa rejäla råd och äkta kunskaper om odling här i "Kalla Nord". Jag fnissade igenkännande över frustrationen man kan känna kring alla sydsvenska odlingstips, och noterade noggrant alla givande tips om saker som funkar här hos oss i Norra Sverige. 😍

Inombords gapskrattade jag också åt alla träffsäkra liknelser och all härligt grovkornig humor. 😂Men jag hade för ont i halsen för att skratta högt.
Tack Mariana för en fantastisk underhållning under en annars ganska låg vecka. 💗

Boken heter "Inte bara Trädgård", och jag beställde den i ett bokpaket med hennes efterföljande, skönlitterära bok "Det som spirar ur snö".
Den ska jag nog hinna läsa utan att vänta in nästa influensa.

Inga kommentarer: